Eindelijk weer een berichtje uit Emmen - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Dorien Vries - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een berichtje uit Emmen - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een berichtje uit Emmen

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

16 Oktober 2006 | Duitsland, Lingen

Hallo allemaal!

Vorig weekend heb ik mijzelf geen tijd gegeven om mijn site bij te werken! Donderdagavond heb ik samen met Edwin zijn ouders Edwin van Schiphol gehaald en dus heb ik het hele weekend veel met Edwin gedaan. Zaterdagavond hebben wij samen met opa en oma ons huis weer een beetje gefatsoeneerd, de verbouwing is grotendeels achter de rug! En voor je er erg in hebt is het weekend weer voorbij!

Ik ben nu weer in Emmen, dit keer voor een paar dagen achter elkaar! Ik heb 3 late diensten gehad vorige week en was vervolgens in totaal 9 dagen vrij!

Ik ben maandags samen met Daniëlle en mam naar Lingen gegaan. Het was super mooi weer en we hebben lekker op het balkon gezeten!
Jammer genoeg konden we niet lang genieten van de zon, we moesten namelijk een late dienst draaien.
's Avonds hebben we niet veel meer gesproken, Daniëlle had namelijk een vroege dienst dinsdag en moest er dus weer om 5 uur uit!
Ik heb nog even op mijn kamer gezeten en ben vervolgens gaan slapen!

Dinsdags heb ik 's ochtends een beetje uitgeslapen en o.a. post gelezen! Ik vind het echt super leuk om post te ontvangen en te lezen hoe het hier in Nederland gaat! De kaartjes doen je goed en het is leuk om daar je tijd gedeeltelijk mee te vullen!
Verder heb ik nog wat gelezen en theorie geleerd voor mijn rijlessen!
's Avonds lag Daniëlle al in bed toen ik terugkwam.. We hebben kort gesproken en ik ben optijd in mijn bed gekropen! Ik had nog één dienst te gaan!

Woensdagochtend heb ik mij gedoucht in de hoop dat het putje niet zo erg verstopt meer was. Dit bleek inderdaad grotendeels opgelost te zijn! Vervolgens heb ik wat kleine boodschappen gedaan en heb ik nog wat rondgekeken in het centrum. Ik heb kaartjes op de post gedaan en heb over de markt gelopen! Daniëlle en ik hadden dit nog nooit gezien, dus ik vond het wel leuk om daar mijn tijd mee te vullen.
Ik heb 's middags in het restaurant van het ziekenhuis gegeten en ben vervolgens aan het werk gegaan.

Donderdag was ik de hele dag vrij! Ik had afgesproken dat ik vrijdagavond terugging naar huis, dus had ik de dag lekker aan mijzelf! 's Ochtnds ben ik aan de studie gegaan, dit tot half 1 s middags!
Daarna heb ik patatjes en kipnuckets gegeten in het restaurant en heb vervolgens thuis nog wat afwas gedaan.
Daniëlle was al vroeg thuis, waarop we onze spullen hebben gepakt en een goed half uur zijn gaan lopen. We zijn in één streep naar het winkelcentrum gewandeld met o.a. Famila. Dit is een super grote supermarkt met allerlei lekkere dingen. Daar hebben we onze boodschappen gedaan en we zijn via wat andere winkels teruggelopen. Waarbij we ontzettend veel lol hebben beleefd!
We hebben allerlei dingen gezien en enge dingen gedaan! Zoals vage steegjes en winkels inlopen in de hoop een leuk winkeltje aan te treffen... Aangezien uitzetborden erg leuk leken.. Wat we aan hebben getroffen was de ene keer leuk en de andere keer stelde het niets voor.
In ieder geval hebben we erg gelachen en vertel ik maar niet alle details....!
We hebben 's avonds ei gebakken en knakworsten warm gemaakt!
Vervolgens hebben we nog weer een eindje gewandeld om chrysanten te kopen voor op het balkon van Daniëlle! We hebben deze in een tas gezet en zijn daarmee teruggewandeld naar ons huis, erg grappig gezicht! We hebben een poging gedaan om het park te ontdekken, maar dat is ons nog mislukt.. of het is niet veel meer, dat moeten we dus nog beter bekijken!

Vrijdag heb ik foto's geplakt, mijn kamer gepoetst en mijn spullen ingepakt! Samen met Daniëlle ben ik rond 15uur naar het station gelopen en zijn we naar huis gegaan. Onderweg van Meppen naar Emmen is de lijndienst nog aangehouden voor een i.d.controle door de Marechaussee! Gelukkig was alles goed en konden we vrij snel weer door. Hierdoor heb ik wel mijn aansluiting gemist naar de Rietlanden en moest ik nog even wachten op het station. Dit was echter niet erg lang en ik was uiteindelijk nog om 18uur thuis!

Ik kreeg moppers (haha) dat ik niet veel over mijn stage zelf vertelde op mijn site.... dus hierbij wat over mijn stage!

In het ziekenhuis gaat het allemaal prima. Ik heb mijn eigen patiënten en verzorg er ongeveer twee per dag. Het zijn er niet meer omdat er best weinig kinderen op de afdeling liggen! Ik vind het wel jammer dat de kinderen snel naar een gespecialiseerder ziekenhuis worden overgebracht. Voor de kinderen zelf is dit natuurlijk erg goed, ik vind het alleen soms wel jammer voor mijn leerproces. Ondanks dat heb ik het er goed naar mijn zin en gaat het ook prima.
Ook mijn Duitse taal gaat goed, ik hoef weinig meer na te kijken of na te vragen.

Als laatste wil ik iedereen bedanken voor de berichten op mijn site, de mailtjes, kaartjes, brieven, foto's, telefoontjes, smsjes, etc. die ik krijg! Ik vind het echt heel erg leuk!!

Nu is dit bericht lang genoeg vind ik, dus ik schrijf een andere keer weer verder!

Tot de volgende keer!

Liefs, Dorien

• 16 Oktober 2006 - 12:37

Irma:

heey dorien,
    klinkt allemaal erg leuk :) ben blij dat het zo gezellig en leuk is in Lingen. Zo kom jij die weken wel door dacht ik zo. en vind het altijd leuk hier om te lezen hoe het daar gaat en hoe het natuurlijk met jou zelf gaat. Heel veel suc6 veder Dorien
    liefs, irma

• 16 Oktober 2006 - 12:51

Annet:

Fijn dat alles goed gaat in Duitsland. Als je vrij bent kom je nog eens even langs? Ik hoorde van Edwin dat je een paar dagen vrij was. Tot ziens.
    Annet.

• 16 Oktober 2006 - 17:35

Lisette:

Leuk weer van je te lezen en zo te lezen hoef jij je niet te vervelen.Veel succes weer de komende tijd en tot gauw.
    groetjes.

• 16 Oktober 2006 - 18:12

Marlies:

hoi dorien!
    Klinkt allemaal erg leuk, ik ben blij dat het zo gezellig en leuk is in Lingen. Ik vind het leuk dat je deze week thuis bent! XXXXXXXXXX Zuzie (((((((( Marlies))))))))...

• 17 Oktober 2006 - 13:27

Herma:

Ikke moppere ??????? Doe ik noooooooooiiit haha, maar werkte wel :P :-)

Liefs Herma

• 19 Oktober 2006 - 06:44

Tineke:

Heyjj meissie!!:)
    Wat gaaf jah wat je allemaal moet doen! ((( alleen weet ik het allemaal al;) )))... maar over je post gesproken... als je nou wat minder vaak naar huis komt kan ik je vaker een kaartje sturen ;)...maar toch vind k het wel iets gezelliger dat je thuiskomt hoor ;)... nouw...slaapkop :P ik stop maar weer even met schrijven...

XxX Mijjj

• 20 Oktober 2006 - 12:13

NIcole:

Lieve Dorien & Edwin!!

Heel erg bedankt dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht! ik heb het kaartje vandaag ontvangen!!
    Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn! maar zodra jullie beiden terug zijn gaan we een keer weer wat leuks doen met ons 4-en!

Liefs Nicole

• 23 Oktober 2006 - 12:55

Annet:

Een gezellige herfstvacantie met de hele familie, in Duitsland
    Groejes en hou je taai
    Annet

Dorien

Hallo allemaal! Welkom op mijn weblog! Dit is mijn eerste bericht, nog geschreven in Emmen! Ik ga voor 20 weken op stage naar Lingen in Duitsland. Lingen is ongeveer 50 minuten met de auto vanaf mijn huis, maar met openbaar vervoer minder goed bereikbaar. Daar ga ik in een ziekenhuis op een kinderafdeling werken. Hier liggen kinderen van 4 tot en met 16 jaar. Samen met een klasgenoot en tevens een vriendin van mij ga ik naar Lingen toe! Donderdag 7 september is mijn eerste stagedag en officieel is 26 januari mijn laatste stagedag! Ondertussen blijf ik in Lingen in een kamer. Het huis staat naast het ziekenhuis, mooi dichtbij dus! Door middel van deze site wil ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn belevenissen en mijn leven daar! Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om mij te volgen dan dat ik het vind om de weblog bij te houden! Tot het volgende bericht! Liefs, Dorien

Actief sinds 14 Juli 2006