Weer eens een berichtje uit Emmen! - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Dorien Vries - WaarBenJij.nu Weer eens een berichtje uit Emmen! - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

Weer eens een berichtje uit Emmen!

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

17 December 2006 | Duitsland, Lingen

Hallo allemaal!

Ja, het is erg lang geleden dat ik een bericht op mijn site heb gezet.
Daarom dan nu ook weer een bericht van mij!

Het is nu zondag 17 december en ik ben nu vrij tot en met woensdag 27 december!
De afgelopen weken waren leuk en interessant!

Op stage hebben we een jongen die uit Albanië komt. Hij heeft met een vliegtuigbom gespeelt, waardoor hij aan een hand 4 vingers is verloren. Hij had alleen nog een wijsvinger. Er zijn verschillende sponsoracties geweest waardoor een operatie betaald kon worden.
Een handchirurg die werkt in het ziekenhuis van Lingen heeft eerst zijn vinger aangepast tijdens een operatie. Hierdoor kan hij zijn vinger beter bewegen.
Vervolgens heeft hij in een andere operatie een teen geamputeerd en deze aan de hand gezet. Nu heeft de jongen als ware een duim en wijsvinger. Hij revalideert nu, maar als alles goed verloopt kan hij (na een laatste operatie) die twee weer normaal bewegen!
Een week naar deze grote operatie kon hij alweer op zijn voet lopen!
Deze jongen is al erg lang bij ons op de afdeling, ik heb hem vanaf zijn opname gevolgd en dat is erg interessant!
We hopen dat hij ontslagen kan worden als ik klaar ben met mijn stage (eind januari dus)!

De komende weken werk ik veel bij de Blokker! Aanstaande dinsdag ga ik naar Schiphol om Edwin op te halen! Hij komt voor vier dagen thuis, hij moet toetsen doen op school! Woensdag 27 december ga ik weer terug naar Lingen en dan neem ik Tineke mee! Die blijft dan een paar dagen slapen, gezellig!

Vanaf dan ben ik nog ongeveer drie weken op de afdeling, dat is echt niet lang meer!
Ik hoop dat ik ook van de laatste weken nog veel leren kan en dat ik alles zo goed afrond als het er nu uitziet!
Tot nu toe kijk ik terug op een leuke stage, die erg leerzaam is!
Zo heb ik de laatste week twee verslagen omgezet van het Nederlands naar het Duits. Deze lever ik dan eind december in, dan kunnen ze dat prettiger lezen!

Mijn verhaal vind ik eerst wel lang genoeg!

Allemaal erg bedankt voor jullie steun, kaartjes, mailtjes, etc.!

Liefs, Dorien

  • 17 December 2006 - 20:26

    Irma:

    heey Dorien,

    het klinkt allemaal erg goed! ik hoop dat je de laatste weken daar ook mooi af kunt sluiten, en dat het een leerzame stagé voor je is geweest!
    Ik wens je prettige feest dagen en een gelukkig nieuwjaar!

    Veel liefs, Irma

  • 18 December 2006 - 15:00

    Marlies:

    Dorientje
    het klinkt allemaal erg goed!ik vind het fijn om tehoren dat het erg leerzaam is. ik wil ook wel bij jou slapen maar dat kan nou eenmaal niet jammergenoeg. ik verheug me er op ddat ge snel; weer trug komt. ene nog de groetjes van daniëlle ik hoop dat ik je snel weer zie ( uge uge uge) ik meen het wel maar ik zie je al best vaak ik moet nu gaan typen d.d.d.m. h.e.k.s marlies

  • 18 December 2006 - 17:54

    Jv:

    Hallo Dorien

    ben blij dat je weer een poosje thuis bent. kan jij je verhaaltjes mooi in het Duits omzetten. Leren wij er ook nog iets van (ha ha grapje!!). Dinsdag je vriend ophalen lekker gezellig.

    tot sprekens

  • 23 December 2006 - 12:10

    Tineke:

    heyjj meid!

    Klinkt weer leuk allemaal!;) maar... kom je al zo snel weer thuiss...:):) whaha... gezelig :)

    Volgende week ga k eerst maar lekker met jou mee..:)

    Heel veel liefs van je eindelijk vijftienjarige vakantiehebbende zussje! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Hallo allemaal! Welkom op mijn weblog! Dit is mijn eerste bericht, nog geschreven in Emmen! Ik ga voor 20 weken op stage naar Lingen in Duitsland. Lingen is ongeveer 50 minuten met de auto vanaf mijn huis, maar met openbaar vervoer minder goed bereikbaar. Daar ga ik in een ziekenhuis op een kinderafdeling werken. Hier liggen kinderen van 4 tot en met 16 jaar. Samen met een klasgenoot en tevens een vriendin van mij ga ik naar Lingen toe! Donderdag 7 september is mijn eerste stagedag en officieel is 26 januari mijn laatste stagedag! Ondertussen blijf ik in Lingen in een kamer. Het huis staat naast het ziekenhuis, mooi dichtbij dus! Door middel van deze site wil ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn belevenissen en mijn leven daar! Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om mij te volgen dan dat ik het vind om de weblog bij te houden! Tot het volgende bericht! Liefs, Dorien

Actief sinds 14 Juli 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8604

Voorgaande reizen:

06 September 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: