Weer een bericht uit Emmen - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Dorien Vries - WaarBenJij.nu Weer een bericht uit Emmen - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

Weer een bericht uit Emmen

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

19 November 2006 | Duitsland, Lingen

Hallo vele lezers!

Hier eindelijk weer een berichtje van mij uit Emmen!
De afgelopen weken ben ik veel in Lingen geweest en heb ik ook veel beleefd!

Vrijdag 3 november zijn mama en Vera bij mij in Lingen geweest. We hebben gezellig gewinkelt en 's avonds ben ik met mijn collega's naar het Personeelsfeest geweest van het ziekenhuis. Er was ongeveer 650 man aanwezig op dit feest en ik heb er erg van genoten!
Zaterdags ben ik snel terug gegaan voor mijn oma's verjaardag en maandags was ik alweer terug in Lingen!

Vervolgens heb ik 11 dagen gewerkt, waarna ik afgelopen donderdag weer thuis ben gekomen. Dit om vervolgens vrijdag naar school te gaan!

Tijdens die 11 dagen heb ik mijn tussenevaluatie gehad! Deze is erg goed verlopen en we hebben daarin o.a. afgesproken wat ik nog ga uitwerken en wat ik ga aanpakken. Zo heb ik nu een patiënt waar ik iedere dag zorg aan moet verlenen. Deze jongen komt uit Albanië en heeft aan zijn rechterhand nog maar één vinger.
Vorige week is hij geopereerd en hebben ze zijn vinger recht gezet. In December worden er waarschijnlijk tenen afgenomen om die vervolgens aan zijn hand te zetten.
Ik ben met die jongen aan het oefenen om zijn vinger zo goed mogelijk te kunnen gebruiken. Hoe beter hij zijn vinger kan gebruiken, hoe minder tenen er geamputeerd worden. Tevens moet iedere dag het verband verwisseld worden, waardoor wij de verschillen iedere keer kunnen zien!
Erg interessant allemaal!

De tijd dat ik vrij was heb ik besteed om de gesprekken voor te bereiden, uit te werken en om wat andere dingen uit te werken. Ik heb tevens gelezen en natuurlijk ook voor de huishouding gezorgd, haha! Doordat ik er nu erg lang was heb ik natuurlijk ook meerdere malen moeten wassen, etc. Maar in ieder geval heb ik een leuke tijd gehad!
Ik heb deze dagen ook wat meer contact gehad met de overige huisbewoners, aangezien Daniëlle het weekend e.d. niet hoefde te werken was ik wat meer alleen.
Het was dus wel leuk om ook wat contact te hebben met de andere huisbewoners!

Verder heb ik eigenlijk niet zo erg veel nieuws te vertellen!
Morgen ga ik weer terug naar Lingen en dan kom ik vrijdagavond weer terug, dit keer voor een weekje! Papa is zaterdag jarig en in deze week ga ik natuurlijk wel weer veel werken bij Blokker (dagen voor Sinterklaas is er veel te doen)!
Maar ook moet ik dan wat dingen uitwerken, leuk om te doen!

Ik heb me dus niet echt verveeld in de dagen dat ik in Lingen was! Ik vond het dan ook super leuk dat ik veel dagen wat in mijn brievenbus heb gevonden!
Allemaal weer erg bedankt voor de leuke kaartjes en dergelijke! Dat heeft echt een goede en positieve invloed op mijn verblijf in Lingen!

Tot de volgende keer en voor sommige tot zaterdag!

Liefs, Dorien

  • 19 November 2006 - 11:59

    Irma:

    heey dorien,
    klinkt allemaal erg leuk. Volgens mij is het dat ook zeker. Ik ben blij dat je het erg naar je zin hebt in Lingen. En er natuurlijk veel van leert want daar komt je tenslote toch voor :). heel veel suc6 aankomende week weer in Lingen en zaterdag veel plezier met de verjaardag van je vader. Al vast gefeliciteerd.

    liefs, irma

  • 19 November 2006 - 13:23

    Marlies:

    jemig wat een lang verhaal maar ja ............
    luf jou
    mis je
    liebe dich

    ik hoop dat je het kaartje leuk vond.

    wat heb je ja veel beleeft

    XXXX Marlies

  • 19 November 2006 - 13:24

    Marlies:

    IK heb lekker een cadeautje voor je


    Marlies]

  • 19 November 2006 - 16:33

    Tineke:

    heyjj:)

    Wat leuk allemaal om te horen! Wel lijkt dat jongentje me wel een beeje eng... Om dat elke dag te verschonen...ieh...:S maarjah... wel heb je nu iets heel belangrijks te doen... het scheelt voor hem een heleboel natuurlijk als hij zo min mogelijk tenen aan zijn hand moet hebben... Dus... Zet hem op! :) Deze week nog weer heel veel succes! en... tot vrijdag:)!

    XxX houvanjée XxX

  • 20 November 2006 - 09:30

    Annet:

    Wat leuk dat jullie allebei zulke leuke verhalen hebben, het is toch wel een hele ervarin
    z'n stage in het buitenland.Ik hoop dat het laatste stuk ook goed gaat, het is toch wel heel snel voorbij gegaan, voor ons tenmiste wel.
    Nou Dorien hou je taai, en tot hoors. Liefs Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Hallo allemaal! Welkom op mijn weblog! Dit is mijn eerste bericht, nog geschreven in Emmen! Ik ga voor 20 weken op stage naar Lingen in Duitsland. Lingen is ongeveer 50 minuten met de auto vanaf mijn huis, maar met openbaar vervoer minder goed bereikbaar. Daar ga ik in een ziekenhuis op een kinderafdeling werken. Hier liggen kinderen van 4 tot en met 16 jaar. Samen met een klasgenoot en tevens een vriendin van mij ga ik naar Lingen toe! Donderdag 7 september is mijn eerste stagedag en officieel is 26 januari mijn laatste stagedag! Ondertussen blijf ik in Lingen in een kamer. Het huis staat naast het ziekenhuis, mooi dichtbij dus! Door middel van deze site wil ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn belevenissen en mijn leven daar! Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om mij te volgen dan dat ik het vind om de weblog bij te houden! Tot het volgende bericht! Liefs, Dorien

Actief sinds 14 Juli 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8608

Voorgaande reizen:

06 September 2006 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: